dijous, 5 d’agost del 2010

Primer intent de cuina alemanya i sopar internacional!

Ha arribat l'estiu definitivament i ja se sap, és època de visites! Hem estat molt contents perquè hem vist una pila d'amics i hem aprofitat per fer una mica de turisme amb tots ells, perquè no pot ser que els que vénen per una setmana coneguin la ciutat millor que nosaltres!!!

Bé, doncs això, nosaltres, com a bons amfitrions hem pogut fer poca cosa més que convidar-los a veure Berlín una mica amb els nostres ulls, i tastar la gastronomia local als llocs que, de moment, més ens han agradat. És clar, també hem mirat de fer-nos una mica els alemanys a l'hora d'acollir els nouvinguts, així que hem practicat alguns pastissos o kartoffelnsuppe típics d'aquí.

Per aquesta Kartoffelsuppe o Sopa de patata, ho he fet així:

ingredients:
5 o 6 patates
1 ceba
3 pastanagues
un bol de caldo de verdura
farigola, comí, julivert i marduix

Jo segueixo una recepta alemanya que he trobat per aquí... total, que primer poso la ceba a sofregir, i de seguida la patata i la pastanaga, tallades no massa grosses. I per un altre cantó vaig fent el caldo de verdura, en aquesta ocasió el vaig fer amb aquesta barreja de verdures assecades que també venen a Barcelona, i va quedar molt bé. Quan les patates, les pastanagues i la ceba van estar una mica fetes, les vaig afegir al caldo (que ha d'haver bullit una mitja horeta) i ho vaig fer tornar a bullir tot plegat mitja hora més. Després ho vaig batre tot amb la batedora, i ho vaig tornar a bullir una mica més, i és quan s'hi afegeixen les espècies i es rectifica de sal. La recepta alemanya va amb crema de llet (com tot, aquí) i greix de porc, però jo trobo que no hi cal. Això sí, quan la vaig tastar al restaurant m'hi van posar un Wurst a dins (el típic frankfurt) i hi dóna un toc de gust prou bo. És clar que la part saludable del plat se'n va a fer punyetes... s'ha d'escollir!

I ja que això era la part sana de la cuina alemanya, ara anem pels pastissos, que tampoc no m'han quedat tan malament!!! La Cristina, la meva cosina, que va ser aquí fa cosa de quinze dies amb el Gunter i les nenes, ens van regalar un llibre de receptes, que a més, serveix per practicar alemany!!! aquí hi ha alguns resultats!


El primer és un Apfel Heidelbeer Kuchen (una coca de poma i navius), el segon és un Stachelbeerkuchen (pastís de grosella espinosa) i el tercer un Quark Apfel Kuchen, altre pastís de poma, per en aquesta ocasió amb quark i pasta fullada.

On sí que vam poder gaudir de bona cuina internacional és al sopar multicultural que vam fer dijous passat a Vollkspark, a Friederischain. Vam ser bona part de la gent de la meva classe de l'acadèmia, fins i tot el Thomas, el professor. La veritat és que ens ho vam passar molt bé, però és que a més la vetllada va ser molt interessant i enriquidora. Vam poder degustar cuina eslovena, sudafricana, coreana, japonesa, salvadorenya, hungaresa, azerbadjana, alemanya i, és clar, catalana!